Ügyfélkapu regisztráció - Magyarország Főkonzulátusa München

Ügyfélkapu regisztráció

T Á J É K O Z T A T Ó

Ügyfélkapu/3NYT regisztráció

Az ügyfélkapu a kormányzat elektronikus azonosító rendszere, mely biztosítja a felhasználók számára, hogy a felhasználói személyazonosság igazolása mellett biztonságosan kapcsolatba léphessenek az elektronikus közigazgatási ügyintézést, és szolgáltatást nyújtó szervekkel. Ügyfélkaput bármely természetes személy létesíthet, állampolgárságtól függetlenül.

2025. január 16-tól az egyfaktoros Ügyfélkapu bejelentkezési mód megszűnt, helyette az Ügyfélkapu+ szolgáltatás került bevezetésre. Az Ügyfélkapu+ egy emelt szintű, kétlépcsős azonosítási forma, ami azt jelenti, hogy az ügyfélkapu azonosítási formához tartozó felhasználónév és jelszó megadása kiegészül egy a hitelesítő alkalmazás által generált egyszerhasználatos kód megadásával. A második faktort egy, a felhasználó birtokában lévő mobil eszköz (telefon, táblagép) által generált egyszer használatos jelszó biztosítja. Ha a felhasználó nem rendelkezik mobil eszközzel, webes vagy asztali gépre telepíthető hitelesítő alkalmazást is használhat. Az emelt szintű biztonsági bejelentkezést biztosító Ügyfélkapu+ szolgáltatás igénylését a felhasználónak magának kell kezdeményeznie.

Felhívjuk a figyelmet, hogy a tároló elemet tartalmazó állandó személyazonosító igazolvánnyal (Eszig) rendelkező magyar állampolgárok számára lehetőség van otthonról, személyes megjelenés nélkül az első Ügyfélkapu-regisztráció létrehozására, amely szolgáltatáshoz az okmányszám és az egyszeri felhasználásra alkalmas (az okmányhoz tartozó PIN és PUK kóddal együtt átadásra kerülő) regisztrációs kód szükséges. Ezen adatok megadásával elektronikus úton, akár otthonról is végezhetnek Ügyfélkapu-regisztrációt és azzal akár azonnal elérhetnek elektronikus ügyintézési lehetőségeket az állampolgárok, kiváltva ezzel a korábbi személyes megjelenési kötelezettséget. 

Személyesen kezdeményezett, sikeres regisztrációt követően a rendszer 5 napig érvényes, egyszer használatos aktiváló kódot küld az ügyfél e-mail címére, melynek segítségével saját jelszó képezhető. Az 5 nap eltelte után a Kormányzati Portál elfelejtett jelszó funkciójának segítségével 60 napon belül van lehetőség új aktiváló kód kérésére. Ellenkező esetben a regisztrációs adatok törlésre kerülnek.

A szolgáltatás igénybevételére a http://ugyfelkapu.gov.hu oldalon van lehetőség.

 

Külképviseleten intézhető ügyek:

 

- Az első Ügyfélkapu nyitásának kezdeményezése (amit nem előzött meg online ideiglenes regisztráció)

- Ügyfélkapu törlése

- Ügyfélkapu adatok módosítása.

 

Ügyfélkapu regisztrációt bárki kezdeményezhet állampolgárságától függetlenül, ha az alábbi magyarországi nyilvántartások valamelyikében szerepel:

 

Személyi adat és lakcímnyilvántartás (SZL),

Központi idegenrendészeti nyilvántartás (ISZL) vagy

Elektronikus ügyintézést igénybe vevő külföldön élő természetes személyek nyilvántartása (3NYT). Az SZL-ben és ISZL-ben nem szereplők Ügyfélkapu regisztrációjára csak abban az esetben kerülhet sor, ha az ügyfél hozzájárul a 3NYT-ba való rögzítéshez.

 

Az ügyintézés során aktív email cím megadása szükséges, amely címre kapja meg az ügyfél az első belépéshez szükséges egyszer használatos kódját.

 

Magyar állampolgárok esetében szükséges dokumentumok ügyfélkapu ügyintézéshez:

ügyfélkapu kérelem adatlap

érvényes magyar személyazonosító igazolvány vagy útlevél

magyar lakcímkártya

 

Külföldi állampolgárok esetében szükséges dokumentumok ügyfélkapu/3NYT ügyintézéshez:

érvényes útlevél vagy személyazonosító igazolvány (ez utóbbi csak EGT állampolgár esetében)

születési anyakönyvi kivonat

lakcímet igazoló dokumentum.

 

Kormány által kijelölt szerv az elektronikus ügyintézés biztonsága, a felhasználók hiteles elektronikus azonosítása, valamint az egyes elektronikus ügyintézési szolgáltatások igénybevételének biztosítása érdekében nyilvántartást vezet azon, életvitelszerűen külföldön élő, Magyarországon bejelentett lakóhellyel vagy tartózkodási hellyel nem rendelkező külföldi természetes személyekről, akik ebbe a nyilvántartásba az elektronikus ügyintézés céljából önkéntesen regisztrálnak.

 

Mindkét esetben a kérelem benyújtása kizárólag személyesen történik, előzetes időpontfoglalással. Időpontot itt foglalhat. 

 

A regisztrációs eljárás díj- és illetékmentes.

 

Személyes megjelenés esetén a regisztrációs szerv azonosítja az ügyfelet és létrehozza az Ügyfélkapuját. A sikeres regisztrációt követően – a megadott e-mail címre érkező – ún. egyszer használható aktiváló kód segítségével kell az Ügyfélkaput aktiválni.

Az aktiválás során meg kell adnia felhasználói nevét és új, választott jelszavát, amelynek érvényességi ideje maximum két év (rövidebb érvényességi időt is beállíthat).
A saját jelszó képzése után az ügyfélkapun keresztül a szolgáltatások teljes köre elérhető. Az ügyfélkapu határidő nélkül érvényes. 

 

További kérdéseivel az alábbi hivatali helyhez tud fordulni:

Kormányzati Ügyfélvonal 
E-mail: 1818@1818.hu 
Tel: +36 (1) 550-1858
Web:  https://1818.hu

 

Aktualizálva 2025. november