T Á J É K O Z T A T Ó

ügyfélfogadás rendjéről

 

Kérjük a Tisztelt Ügyfeleinket, hogy mielőtt konzuli információkról szóló oldalunkon továbbhaladnak, az alábbi tájékoztatót gondosan olvassák végig.

Főkonzulátuson az ügyfélfogadás előzetes időpontfoglalás alapján történik.

Már elkészült okmány (magútlevél, személyazonosító igazolvány), valamint már elkészült anyakönyvi kivonat vagy egyéb konzuli tanúsítvány (családi állapot igazolása stb.) átvétele minden hétfőn 8:30 - 9:00 és 14:00 - 16:30 óra között, időpontfoglalás nélkül lehetséges.

Főkonzulátuson főszabály szerint személyesen kell az ügyeket intézni. Egyes ügyek postai úton is intézhetők (pl. anyakönyvi kivonat beszerzése, családi állapot igazolása). Erről bővebben az ügytipusokhoz rendelt tájékoztatók tartalmaznak útbaigazítást.

Főkonzulátusnak címzett küldeménye esetén kérjük, mindig írjon kísérő levelet, amelyben kérelmét leírja, valamint telefonszámát és e-mail elérhetőségét megadja. Amennyiben folyamatban lévő ügye van, akkor kérjük az ügyiratszámot is közölni szíveskedjenek.

 

Időpontfoglalás

A személyes ügyintézésre főszabály szerint előzetesen időpontot kell foglalni, melyet az internetes időpontfoglaló rendszeren keresztül lehet megtenni.

Felhívjuk szíves figyelmüket, hogy a hosszú várólisták elkerülése végett ugyanazon ügyre egy ügyfél csak egy időpontot foglalhat.

 

Felkészülés az ügyintézésre

A lehetséges ügyintézési módról az oldal alján található konzuli ügytípusoknál talál további információt. Az ügyintézéshez szükséges adatlapok a kapcsolódó oldalakról letölthetők.

Több ügy egyidejű intézése esetén kérjük, hogy minden egyes ügyre vonatkozó információt nézzen meg (pl. gyermek születésének hazai anyakönyvezése esetén egyidejűleg elintézhető útlevélkérelem és apaságról szóló nyilatkozat megtételének részleteiről is tájékozódnia kell).

Ha a honlapon, a konzuli szolgálat és a társszervek kapcsolódó linkjein található tájékoztató nem szolgál egyértelmű információkkal, e-mailben felkeresheti a Főkonzulátust pontos kérdésével.

Amennyiben lehetséges, kérjük, hogy a honlapról valamennyi adatlapot előzetesen töltsön le és kitöltött adatlapokkal jöjjön kérelmének beadására. (Magánútlevél és személyazonosító igazolvány igénylése esetén nincs lehetőség kérelem előzetes kitöltésére.)

 

Konzuli költségek

A konzuli ügyintézés során felmerülő költségeket a helyszínen német EC kártyával, vagy utólag átutalással lehet rendezni. Készpénz elfogadására nincs lehetőség.

 

Anyakönyvi ügyeket érintő tájékoztató

A magyar állampolgárokat érintő, külföldön történt anyakönyvi eseményeket - születés, házasságkötés, házasság felbontása, haláleset - Magyarországon is anyakönyveztetni kell. Felhívjuk szíves figyelmét, hogy a külföldi hatóság által kiállított ún. „nemzetközi” anyakönyvi kivonattal is anyakönyveztetnie kell a külföldön történt anyakönyvi eseményeket (születés, házasság, válás, elhalálozás) Magyarországon.

Felhívjuk továbbá figyelmét, hogy az anyakönyvezéshez az eredeti külföldi okirat (születési, házassági anyakönyvi kivonat, eredeti apai elismerő nyilatkozat, jogerős záradékkal ellátott válóperi ítélet) benyújtása szükséges.

A külföldi anyakönyvi esemény hazai anyakönyvezésére vonatkozó kérelem benyújtható továbbá a magyarországi lakóhely szerint illetékes polgármesteri hivatal anyakönyvvezetőjénél is.

A német anyakönyvi kivonatot nem kell ellátni további felülhitelesítéssel vagy Apostille tanúsítvánnyal. Amennyiben az eljárás során az anyakönyvi eseményt más állam által kiállított anyakönyvi kivonatával igazolja, azt megfelelő hitelesítéssel (Apostille vagy diplomáciai felülhitelesítés) kell ellátni.

Azon államok vonatkozásában, amelyek részesei a külföldön felhasználásra kerülő közokiratok diplomáciai vagy konzuli hitelesítésének (felülhitelesítésének) mellőzéséről Hágában 1961. október 5-én aláírt Egyezménynek (a továbbiakban: Apostille Egyezmény), az az okiratokat Apostille tanúsítvánnyal látja el (az Egyezmény részes államainak folyamatosan frissített listája a www.hcch.net/index_en.php?act=conventions.status&cid=41 oldalon található). Azon államok tekintetében, amelyek nem csatlakoztak az Apostille Egyezményhez, az okiratot diplomáciai felülhitelesítéssel kell ellátni. 

 

Az ügyintézés menete

Az ügyfeleket időpontfoglalás alapján fogadjuk. Az időpontfoglalás szerint azon ügy intézésére van lehetőség, amelyre a foglalás szól.

Amennyiben az ügyintézésre való felkészülés során a foglalandó ügytípusban elbizonytalanodik, kérdésével megkeresheti írásban a főkonzulátust, hogy pontosan az Ön esetében milyen ügyintézés szükséges. Amennyiben ugyanis a benyújtott kérelem hiányos, az ügyfél hiánypótlási felhívást kap, amelynek teljesítéséig az ügyintézés nem kezdődik meg.

Figyelem: a hiányos kérelmeket nem áll módunkban befogadni és új időpontot kell foglalni.

A konzuli szolgáltatásnyújtás során felmerülő költség megfizetése az ügyintézés feltétele. Az eljárás csak akkor indul meg, amikor az ügyfél a jogszabályban előírt konzuli díjat kiegyenlítette.

Ezúton is felhívjuk Ügyfeleink figyelmét, hogy az ügyfélváróban nincs lehetőség mellékhelyiség használatára. Megértésüket köszönjük!

 

A konzuli ügyintézést követően

A magyarországi ügyintézést igénylő konzuli ügyek állásáról a főkonzulátus nem tud tájékoztatást adni. Amennyiben érdeklődni kíván, közvetlenül az adott magyarországi hivatalt keresse meg (www.magyarorszag.hu).

Az eljárás lezárultáról az adott ügy függvényében az ügyfél telefonon, e-mailben vagy postai úton kap értesítést. A kézbesítésekre postán, vagy személyes átvétel során kerülhet sor. A kézbesítés módjával kapcsolatos igényét a kérelem benyújtásakor kell egyeztetnie az ügyintézővel, illetve postán beadott kérelem esetén kísérőlevelében megírnia.

 

Kapcsolattartás a Főkonzulátussal, visszajelzés

A telefonvonalak zsúfoltságára tekintettel kérjük, hogy elsősorban e-mailt küldjön. Főkonzulátus munkatársainak rendkívüli leterheltsége miatt az e-mailekre nem tudunk azonnal válaszolni. Kérjük megértő türelmüket, igyekszünk minden kedves Ügyfelünknek a lehető leghamarabb válaszolni.

 

Konzuli illetékességi kerületek

Amennyiben Ön Baden-Württemberg, Rheinland-Pfalz, Saarland tartományból jelentkezik, ügyeinek intézése érdekében javasoljuk, hogy Magyarország Stuttgarti Főkonzulátusával vegye fel a kapcsolatot:

70178 Stuttgart, Christophstrasse 7.

Tel.: +49 711 5532 6921

https://stuttgart.mfa.gov.hu/

Email

 

Amennyiben Ön Nordrhein-Westfalen és Hessen tartományból jelentkezik, ügyeinek intézése érdekében javasoljuk, hogy Magyarország Düsseldorfi Főkonzulátusával vegye fel a kapcsolatot:

40215 Düsseldorf, Adersstrasse 12-14. 

Tel.: +49 211 302 169-0

Fax +49 211 302 169-1

https://dusseldorf.mfa.gov.hu/

E-mail

 

Amennyiben Ön Berlin, Brandenburg, Bremen, Hamburg, Niedersachsen, Mecklenburg-Vorpommern, Thüringen, Sachsen-Anhalt, Sachsen, Schleswig-Holstein tartományok valamelyikéből jelentkezik, ügyeinek intézése érdekében javasoljuk, Magyarország Berlini Nagykövetsége Konzuli Osztályá val vegye fel a kapcsolatot:

10117 Berlin, Unter den Linden 76.

Tel.: +49 30 203 10-0

Fax: +49 30 229 1314 // +49 30 203 10105

https://berlin.mfa.gov.hu/

E-mail

 

Fontosnak tartjuk, hogy ügyfeleink kiszolgálása magas szakmai színvonalon, udvariasan történjen. Ehhez fontos számunkra az Ön véleménye, ezért kérjük, hogy ha észrevétele, véleménye van az ügyintézéssel kapcsolatban, írja meg a főkonzulátus e-mail címére: konsulat-muenchen@mfa.gov.hu Az elégedett ügyfelek véleményét is örömmel fogadjuk.

Köszönjük, hogy tájékoztatónkat végigolvasta.

 

Konzuli ügytípusok

Útlevél igénylés

Személyazonosító igazolvány igénylés

Hazai anyakönyvezés

Állampolgárság

Családi állapot igazolása

Külföldi letelepedés

Nyilvántartásba vétel

Hatósági erkölcsi bizonyítvány és anyakönyvi kivonat beszerzése

Hitelesítés és fordítás

Néváltoztatás és névmódosítás

Ügyfélkapu regisztráció